Rapora göre, 2024’ün ilk yarısında X platformunda 5.3 milyon kullanıcı hesabı askıya alındı. Bu rakam, 2022’nin aynı döneminde askıya alınan hesapların üç katıydı. Ancak, bu hesapların neden askıya alındığına dair ayrıntılı bilgi paylaşılmadı.
Aynı dönemde, 10.6 milyon gönderinin platform kurallarını ihlal ettiği için kaldırıldığı veya işaretlendiği belirtildi. Bu gönderilerin yarısının nefret söylemi politikası kapsamında kaldırıldığı, 4.9 milyon içeriğin bu nedenle silindiği açıklandı. Taciz, istismar ve şiddet içerikli paylaşımlar da büyük oranda kaldırılan içerikler arasında yer aldı.
Musk’ın platformu devralmasından bu yana yayınlanan ilk detaylı rapor olan bu şeffaflık raporu, platformun çevrim içi deneyimini iyileştirme çabalarına ışık tutuyor. Musk, CEO’luk görevinden ayrılmış olsa da, platform üzerindeki en büyük hissedar olarak X’teki etkisini sürdürüyor. Musk, düzenli olarak platform üzerinden görüşlerini paylaşmaya devam ediyor ve bazı tartışmalı açıklamalarıyla sık sık gündeme geliyor.
Son olarak, Brezilya Yüksek Mahkemesi ile yaşadığı gerginlik sonrası, X’in Brezilya’da yasaklanmasına sebep olan Musk, daha sonra mahkemenin taleplerine uyarak platformu yeniden erişime açtırdı. Ancak Musk’ın ifade özgürlüğü konusundaki görüşleri, özellikle platformdaki yanlış bilgi ve tartışmalı siyasi söylemleri nedeniyle yoğun eleştirilere maruz kalmaya devam ediyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]
Yorum Yap